against all odds

2011101215:56
against all odds
(Phil Collins)

How can I just let you walk away
我怎能就這樣讓你走

Just let you leave without a trace
讓你未留絲毫音訊就離去

When I stand here taking every breath with you
此刻我佇立在此呼吸著有你的每個氣息

You're the only one who really knew me at all
畢竟你是唯一真正懂我的那個人

How can you just walk away from me
你怎能這樣離我而去

When all I can do is watch you leave
而我只能眼睜睜看著你離開

Cause we've shared the laughter and the pain,
我們曾經共度歡笑悲傷

and even shared the tears
甚至淚水

You're the only one who really knew me at all  
畢竟你是唯一真正懂我的那個人

So take a look at me now
所以此刻再看我一眼吧

Cause there's just an empty space
這裡已空無一物

And there's nothing left here to remind me
沒有留下任何能讓我追憶的

Just the memory of your face
僅僅只有記憶中你的容顏 

Take a look at me now
此刻再看我一眼吧

Cause there's just an empty space
這裡已空無一物

And you coming back to me is against the odds
要你再回到我身邊是如此艱難

And that's what I've got to face
那是我要面對的事實

I wish I could just make you turn around
我多希望能讓你再回過頭來

Turn around and see me cry
當你回過頭來~你會看到哭泣的我

There's so much I need to say to you
有太多話想對你說

So many reasons why
有太多的為什麼

You're the only one who really knew me at all
畢竟你是唯一真正懂我的那個人

So take a look at me now
所以此刻再看我一眼吧

Cause there's just an empty space
這裡已空無一物

And there's nothing left here to remind me
沒有留下任何能讓我追憶的

Just the memory of your face
僅僅只有記憶中你的容顏 

Take a look at me now
此刻再看我一眼吧

Cause there's just an empty space
這裡已空無一物

But to wait for you, well that's all I can do
等待著你~那是我唯一所能作的

And that's what I've got to face
也是我需要面對的

Take a good look at me now
此刻再看我一眼吧

Cause I'll still be standing here
我依然佇立在此

And you coming back to me is against all odds
要你再回到我身邊儘管是困難重重

That's the chance I've got to take
但我必須抓住那機會

Just take a look at me now
此刻就再看我一眼吧