Shanghai memories of 1945

2011101219:43
Shanghai memories of 1945
(Jewels Newton)

I'm wondering how I came to be here
我究竟是如何來到這兒的

Lying alone trying hard not to shed a tear
獨自躺著~努力讓自己不留出一滴淚

Remember daddy said "Boys don't stay for long"
記得老爸曾說過"男孩們是不會停駐太久的"

They always think that there's something wrong
他們總是會覺得有哪裡不對勁

I open up my eyes and I see
張開雙眼觸目所及

Little reminders of when you're here with me
我倆在此的點點滴滴

I'm hooked to the telephone
我緊盯著電話

Please you've got to call
企望你能來電

I know you never promised anything at all
即使我清楚你從未承諾過什麼

*Shanghai memories of 1945
那段1945年的上海回憶阿

I don't cry, I don't cry
我不哭~我不能哭

Shanghai memories of 1945
那段1945年的上海回憶阿

I don't cry, I don't cry
我不哭~我不能哭

My last two weeks go by and I stay
最後兩周過去了而我仍在

All alone in my room with no one to play
孤伶伶的待在房間無人相伴

I must realize you will never see
我必須明瞭你將永遠不會知道

Life could be good if you only stayed with me
假如你為我而停駐~人生將會有多美好阿~

Take from me my part is dressed
把不屬於我的部分拿走吧

I know I'll miss your sweet
我知道我將懷念你的甜蜜

Take from me my reverie
將我不切實際的幻想帶走吧

Sail away from China sea(*)
就從這片中國海遠航而去